Emailmarketing

Waarom Emailmarketing?

5 belangrijkste redenen voor emailmarketing

Uw klanten zijn uw belangrijkste bezit. De mogelijkheid om effectief met hen te communiceren, zowel off- als online, en zo veel mogelijk omzet uit uw klantenbestand te behalen is cruciaal voor het succes van uw onderneming. Email is het perfecte middel om een langdurige relatie met te bouwen met uw klanten. iProspects's precisie technologie helpt uw bestaande klanten- en prospectdatabase uit te breiden of te bouwen door het ontwerpen en uitvoeren middel van direct emailcampagnes met uw informatie en aanbiedingen precies afgestemd op de behoeftes van uw afzonderlijke doelgroepen.

De respons op precisie opt-in email (5-15%) overtreft die van banneradvertising (0,25%) en traditionele direct mail (0,5 -1,5%). Naast een hogere respons kost een direct emailcampagne u slechts een fractie van de traditionele marketingmethoden. U behaalt betere resultaten in minder tijd en zelfs met een lager geldbedrag.

1: Het is goedkoper!

Emailmarketing is de betaalbare manier om meer uit een krap marketingbudget te halen. Anders dan bij "papieren" direct mail zijn er bijna geen productie-, materiaal- of verzendingskosten. Emailmarketing is daardoor 20 keer kosteneffectiever dan direct mail.

2: Het is effectiever!

Met emailmarketing kunt u proactief communiceren met uw bestaande klanten en prospects in plaats van passief af te wachten op hun komst naar uw website of onderneming. Het is een bijzonder effectieve manier om verkopen te verhogen, meer bezoekers naar uw site te trekken en klantloyaliteit te ontwikkelen.

3: Het is directer!

Emailmarketing genereert sneller en directer respons. Vooral met een duidelijke Call to action: "Klik hier om nu van dit aanbod gebruik te maken!" of "Klik hier voor meer informatie over deze aanbieding". Initiële respons ontvangt u binnen minuten nadat de email verstuurd is. Binnen 48 uur heeft u ongeveer 80% van de totale response ontvangen.

4: Het is gerichter!

5: Het is meetbaar!

Waarom Emailmarketing?

5 belangrijkste redenen voor emailmarketing

Het inzetten van emailmarketing heeft grote voordelen ten opzichte van communiceren op briefpapier. De kosten het produceren en verzenden zijn een fractie van papieren mailings. Email wint ook ruim op factor tijd; zowel het produceren als distribueren is een emailcampagne vele malen sneller dan de papieren variant. De respons op opt-in verzonden email is hoger dan 90%, een percentage dat in traditionele marketing ondenkbaar is. Emailcampagnes van iProspects zijn daarbij ook nog realtime en online meetbaar. Dit betekent dat u exact inzicht heeft in wie, wanneer de mail heeft geopend. Ook eventuele vervolgstappen, zoals het klikken op links in de email kunnen exact worden gemonitored. Het opvolgen van de emailcampagne door uw salesmensen of een telemarketingbureau kan daardoor veel efficiénter plaatsvinden.

Om de klanten te bereiken die u wilt bereiken is meer nodig dan een product en een portie geluk. Het opzetten van een succesvolle emailcampagne vereist onderzoek, planning, analyse, deskundigheid en gedegen kennis van online mogelijkheden. Begeleiding van een expert kan dan ook meestal geen kwaad. iProspects is gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van effectieve emailcampagnes.