Zoekmachine optimalisatie

De meest kosten-efficiënte manier van marketing

Onderzoeken wijzen uit dat uw marketing Euro nergens zo goed besteed is als bij zoekmachine optimalisatie. Afnemers gebruiken, net zo als uzelf, massaal zoekmachines op zoek naar informatie over producten en diensten. Een vermelding van uw website op de eerste pagina van Google voor een relevante zoekterm is daarmee veel interessanter dan een advertentie in welke ander medium dan ook. Degene die de zoekopdracht gebruikt is actief op zoek naar uw bedrijf.

Advertenties hebben een tijdelijk karakter, een goede positie in zoekmachines werkt dag in dag uit voor u. Elke keer dat geënteresseerden in uw producten een zoekopdracht plaatsen komt uw bedrijf onder de aandacht. Veel heter kunt u uw leads niet krijgen.

Hoe krijg ik mijn website op een goede positie?

Bovenin de zoekresultaten ...

Een voor de hand liggende vraag met een eenvoudig antwoord: door uw website te optimaliseren voor zoekmachines. Daarmee wordt website beter vindbaar in zoekmachines.

Google MSN Yahoo AltaVista Er zijn meer dan 100 factoren die de positie of ranking van een website bepalen, de een uiteraard belangrijker dan de andere. Daarbij komt dat elke zoekmachine een eigen formule of algoritme gebruikt om de volgorde van zoekresultaten te bepalen. Deze formules zijn geheim en veranderen ook nog eens regelmatig. Zoekmachine optimalisatie is daardoor een continu proces, een positie behalen is vaak eenvoudiger dan een positie behouden. En uw concurrenten zitten ook niet stil. Door aanpassingen die zij toepassen is de volgorde van de zoekresultaten continu in beweging.